Över bergen och genom vinodlingar. Vi körde till Adriatiska havet och Grado. En liten mysig kustort men som tog oförskämt mycket betalt för att vi stackars svettiga turister skulle få besöka stranden. Men sen förlät vi dem när vi märkte att de måste värmt upp det salta vattnet – vi har aldrig upplevt ett så varmt hav. Och eremitkräftorna var så många att de stod för minst en timmes underhållning. Sen var vattnet så klart, himlen så blå och glassen så gudomlig att vi tyckte det var en rätt lyckad dag i alla fall, 









